Suvevebinar„Paindlikult muutuste tuules“

Sel aastal oli suveseminar veebis. Arvestades kiirete muutuste aegu, palusime kolmel asjatundjal (coach, mentori ja koolitaja) rääkida lahti, kuidas ära tunda hetk, mil on aeg endale või meeskonnale keegi toeks kutsuda, mis vahe on nende erinevatel toetavatel rollidel ning milliste vahenditega muutuste ajas efektiivselt hakkama saada.

Suvevebinar on peatselt järelkuulatav, lingi saadame registreerunud osalejatele otse meilile ja jagame kodulehel.

Tagasisidet palume lahkesti jagada siin lingil: suvevebinari tagasiside

Teema: „Paindlikult muutuste tuules“

Aeg: 25.08.2020, kell 13:00 – 15:00

Eesmärk: keskendume edukale toimetulekule hetkereaalsuses:

  • räägime üle olukorra võimalused ja ohud ning lahendused ehk
  • anname ülevaade, milliste vahendite/tööriistadega saab kvaliteedijuht (laiemalt keskastmejuht) end ja oma meeskonda toetada ja
  • millistes olukordades keda toeks kutsuda, et ennast säästvalt efektiivselt toime tulla ja tööelust rõõmu tunda.

Vebinari viivad läbi:

  • Anu Martinson, Mirmare OÜ, lahenduskeskne coach
  • Asko Talu, Selgus OÜ juhatuse liige, mentor ja koolitaja
  • Kristjan Rotenberg, mentor ja koolitaja ettevõttes Espira OÜ

Teemad:

  • Anu Martinson: Coaching – tööriist iseenda ja võtmetöötajate potentsiaali avardamiseks.
  • Asko Talu: Mentorlus kui abivahend muutustega paremaks kohanemiseks ja tulemuslikumaks hakkama saamiseks.
  • Kristjan Rotenberg: KAVANDA-KOOLITA-KASUTA-HINDA mudeli kasutamine õppimise tulemuslikkuse tõstmiseks.

Vebinar on eesti keeles ja tasuta, osalemiseks saadetakse kõigile registreerunutele link.

Registreerimine siin lingil: https://forms.gle/kxQeNjT2LCQEM8uz6, rohkem infot: info@eaq.ee

Lähemalt koolitajatest ja nende teemadest:

ASKO TALU – Selgus OÜ, mentor ja koolitaja. Asko oli kiirtranspordifirma TNT Express Worldwide Eesti AS tegevjuht (1996 – 2007) ja Eesti Kvaliteediühingu juhatuse esimees (2001 – 2009). Alates juulist 2007 on ta tegutsenud mentorina ja koolitajana, olles arengupartneriks erinevate organisatsioonide võtmeisikutele, viies läbi mentorprogramme, arenguseminare, koolitusi ja ajurünnakuid. Oma tegevuses on Asko pidanud oluliseks põhimõtet, et iga organisatsiooni põhiprotsess on inimese areng. Inimesed on organisatsiooni peamine vara ja nende arengu kaudu kasvab ka kogu organisatsioon.

Ettekandest: Mentorlus on hea võimalus pakkuda personaalset tuge võtmetöötajatele nende arenguprotsessis. Selline tugi teatud perioodiks võib olla oluline just praegusel muutuste ajal. Tööandjapoolsed ootused võtmetöötajate tulemuslikuks tööks on kõrged igal ajal ja eriti praegusel ajal võivad nad vajada oma tulemuslikuks tegutsemiseks ka välist tuge. Asko jagab enda kogemust mentorlusest, nii mentiina kui ka viimased 13 aastat mentorina tegutsedes, kas ja kuidas mentorlus inimese arengut toetab.

KRISTJAN ROTENBERG on mentor ja koolitaja ettevõttes Espira OÜ. Ta on töötanud juhtimise ja kvaliteedi teemadel sellistes tööstusettevõtetes nagu Stoneridge, Marat ja Elcoteq. Kuni 2019. a sügiseni juhtis ta Harju Elekter Elektotehnikas tehasejuhina 200-liikmelist meeskonda. Kristjanit iseloomustab pühendumus organisatsioonide pidevale arengule, eelkõige meeskondade ja protsesside töö täiustamise läbi. Ta usub, et suurepäraseid tulemusi äris on võimalik teha võttes eeskuju edasijõudnud tööstusharude ja edukate ettevõtete juhtimisstiilidest ja parimatest praktikatest. Seejuures ennast ja oma meeskonda mitte läbi põletades.

Ettekandest: Eesmärkide saavutamise poole liikudes vajame sageli lisateadmisi, -oskusi, -kogemusi. Saame selleks kasutada erinevaid õppimise vorme nagu vebinarid, konverentsid, koolitused, arenguprogrammid jne. Mida suurem on õppija osalus ja pingutuse vajadus koolitusprotsessis, seda enam koolitus ettevõttele väärtust lisab. Kuidas kasutada 6 Sigma tööriistakastist pärinevat kavanda-koolita-kasuta-hinda (KKKH) koolitusmudelit muutuste esiletoomiseks õppijas ja ettevõttes? Milliseid näiteid KKKH kasutamise tulemuste kohta on saadud stressijuhtimise koolituse näitel? Sellest juttu tulebki.

ANU MARTINSON – Mirmare OÜ, lahenduskeskne coach. Varasemalt on Anu tegelenud projektijuhtimise ja protsessiarendustega Finnair PLc-le kuuluvas teenuskeskuses, arendanud ka sealset kvaliteedijuhtimissüsteemi ning töötanud kvaliteedijuhina SA Viljandi Haiglas. Anu usub, et igas inimeses on olemas vastused paljudele küsimustele, tuleb need vaid üles leida. Samuti saavutab koos tehes oluliselt rohkem kui üksi, mistõttu on kõigi meeskonnaliikmete kaasamine ja toetamine väga oluline.

Ettekandest: Kasv ning areng saab toimuda läbi isiku enda personaalse kasvu ja arengu. Tihti aga leiame end olukorrast, et teadmisi justkui oleks, kuid edasi liikuda ei oska. Meid takistavad meile endale nähtamatud ja teadvustamatud piirangud. Meid võib tagasi hoida julgus mõelda teistmoodi või suuremalt, vaadata teise pilguga või teise nurga alt. Räägime sellest, kuidas coach saab aidata nähtamatu nähtavaks tuua ning mõtteid selgemaks mõelda.